CSR Leaders in Romania

Adina TIMPLARU – Metro Cash & Carry

0

1-Adina Timplaru, Corporate Communications Manager, METRO Cash & Carry RomaniaMETRO Group se implica in mod constant in proiecte sociale si sponsorizari in domeniile sportive, social si cultural. Asumarea unui angajament pentru binele societatii este o componenta cheie pentru asigurarea succesului de durata al companiei. In activitatile METRO Group sunt luate in considerare cerintele sociale si de mediu atat in cadrul magazinelor, cat si in cadrul intregului lant de aprovizionare si distributie.  METRO vizeaza optimizarea strategiei bazate pe investitii printr-un management sustenabil al activitatii principale. Pentru a afla mai multe despre proiectele de responsabilitate sociala pe care compania le sustine, precum si viziunea companiei in ceea ce priveste evolutia domeniului CSR am stat de vorba cu Adina Timplaru, Head of Corporate Communications METRO Cash&Carry Romania.

Cum vedeti evolutia Responsabilitatii Sociale Corporative in Romania in urmatorii ani?

Responsabilitatea Sociala de Corporatie se afla in plin avant in Romania. Din ce in ce mai multe corporatii doresc sa isi aduca aportul in mod constant la solutionarea problemelor din comunitate si investitia in viitorul Romaniei, din acest punct de vedere.  Daca in prezent, candidatii interesati sa lucreze in sectorul de afaceri analizeaza – printre altele – si cat de responsabila este compania pentru care isi doresc sa lucreze, in urmatorii cativa ani, acest aspect va reprezenta unul din elementele importante pe baza caruia vor lua o decizie.

De asemenea, clientii de toate tipurile au inceput, pe langa calitatea si serviciile impecabile pe care si le doresc de la partenerii lor de afaceri, sa fie interesati in a lucra cu parteneri responsabili, cu viziune pe termen lung.  Atat sectorul de afaceri cat si societatea civila continua sa lege parteneriate durabile, deoarece toate entitatile implicate inteleg necesitatea aportului adus si beneficiile pe termen lung.

Care este strategia de CSR a companiei pentru 2012?

Credem foarte mult in programele de responsabilitate sociala si ne dorim ca ele sa aiba o influenta pozitiva asupra beneficiarilor vizati. Consecventa in sustinerea si aplicarea unor actiuni de gen, respectiv in programe asumate si in anii urmatori, reprezinta una dintre prioritatile noastre.

Care sunt proiectele de Responsabilitate Sociala Corporatista pe care le sustineti in aceasta perioada?

Unul dintre programe este “METRO Kid Investim in educatie!”, prin care sunt sustinuti elevii ce provin din familii cu situatie materiala precara si care inregistreaza rezultate bune la invatatura. Pe parcursul intregului an scolar in curs, copiii care invata bine si nu au absente vor primi lunar cate un cos cu produse din reteaua comerciala METRO. Produsele vor ajunge lunar la copiii selectati, prin intermediul Inspectoratelor Scolare Judetene in raza caruia se afla scoala in care invata copilul. Programul se deruleaza in parteneriat cu Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.

Alte doua proiecte de Responsabilitate Sociala de Corporatie la care angajatii METRO Cash & Carry Romania au avut oportunitatea sa participe au fost Ziua Nationala de Curatenie si Plantarea de Toamna.

La Ziua Nationala de Curatenie – Let’s Do It, Romania! care a avut loc pe 24 septembrie 2011, au participat peste 300 de angajati METRO Cash &Carry Romania, constituiti in 38 de echipe, din 20 de orase diferite.  Echipele METRO au strans peste 2.000 de saci plini cu deseuri.

La inceputul lunii noiembrie, 55 de angajati METRO Cash & Carry Romania (din magazine si din sediul central) au avut oportunitatea sa planteze  800 de puieti de stejar, in cadrul proiectului “Adopta un Copac”, initiat de Asociatia ViitorPlus.  Obiectivul proiectului pentru aceasta toamna a fost plantarea a peste 15.000 de puieti in judetele cu cea mai mica suprafata de padure din intreaga tara (Calaras, Ilfov si Teleorman).

Care a fost bugetul alocat actiunilor de Responsabilitate Sociala Corporatista pentru 2011?

Alegerile si actiunile de gen sunt privite si sustinute de catre companie prin prisma si perspectiva lor sociala, umanitara, asa incat important pentru noi este cum anume ne putem implica tot mai mult in astfel de initiative.

Care sunt problemele cu care va confruntati in actiunile pentru sustinerea comunitatilor?

Dorinta si provocarea ar putea fi o platforma clar definita unde sa existe centralizate, respectiv reactualizate, toate proiectele, activitatile si initiativele privind problemele comunitatii din Romania.

So, what do you think ?