CSR Leaders in Romania

Anca GHENESCU – Porsche Romania

0

1-Anca_Ghenescu_Corporate_PR_Porsche_RomaniaPorsche Romania si-a inceput activitatea in noiembrie 1997 cu 8 angajati, fiind astazi considerata una dintre cele mai de succes operatiuni ale holdingului austriac. Fiind importatorul general in Romania pentru marcile Volkswagen, Volkswagen Autovehicule Comerciale, Audi, SEAT si  Skoda, compania dispune de o puternica retea nationala de dealeri. Pe langa investiile in dezvoltare, compania a alocat importante resurse si pentru sprijinirea comunitatilor in care isi desfasoara activitatea. Astfel ca proiectele de Responsabilitate Sociala ale Porsche acopera o gama larga de nevoi sociale. Pentru asta, compania a incheiat o serie de parteneriate cu ONG-urile locale, pentru a sustine proiectele cu un puternic impact social. Pentru a afla mai multe despre proiectele de CSR ale companiei am stat de vorba cu Anca Ghenescu, Corporate PR al Porsche Romania.

– Care sunt proiectele de Responsabilitate Sociala Corporativa sustinute in aceasta perioada?

– Incercam ca prin proiectele de CSR pe care Porsche Romania le sustine si in anul 2012 sa acoperim o gama cat mai diversificata de nevoi sociale. Cu alte cuvinte, vrem ca activitatea noastra de CSR sa aduca un plus de valoare in vietile a cat mai multi oameni. In acest sens ne continuam parteneriatele incepute acum cativa ani cu fundatii alaturi de care avem deja traditie, insa nu neglijam nici proiecte mai mici, dar cu un puternic impact social.

Cu cei de la Habitat for Humanity construim case pentru familii nevoiase; prin Serviciul de Ajutor Maltez ajungem in fiecare zi in casele catorva varstnici din Cluj si Bucuresti si le livram o portie de mancare de calda. Pe cei de la Hope and Homes for Children Romania ii sustinem in demersurile lor ambitioase de a reforma intreg sistemul de protectie a copilului pana in 2020; am contribuit la construirea unui nou centru Hospice in Bucuresti; prin cei de la Ovidiu Rom incurajam toti copiii sa mearga la gradinita; prin Organizatia Concordia sustinem tinerii care vor sa va desprinda diverse meserii pentru a se integra cat mai usor in societate, iar prin Salvati Copiii Romania incercam sa ajutam un numar cat mai mare de copii, care au nevoie de sprijinul nostru.

– Care sunt criteriile dupa care analizati implicarea/sustinerea unui proiect?

– Avand in vedere ca nevoile sociale sunt extrem de diferite, existenta unui sablon conform caruia sa se analizeze un proiect de responsabilitate sociala nu ar fi justificata. Inainte de decizia de a ne implica intr-un proiect social luam in considerare amploarea problemei pe care isi propune sa o rezolve, fezabilitatea planificarii si estimarea beneficiului adus societatii. Insa cel mai important este ca noi, ca si companie, sa ne identificam cu proiectul respectiv.Vrem ca activitatea noastra de CSR sa corespunda valorilor brandurilor, pe care le reprezentam in Romania.

– Care a fost bugetul alocat actiunilor de Responsabilitate Sociala Corporativa pentru 2012?

– Bugetul il stabilim in functie de disponibilitati si de nevoile sociale existente. Dar cel mai important instrument de masurare este beneficiul adus.

– Precizati care este strategia de CSR a companiei pentru 2013?

– Politica de CSR pentru 2013 este o continuare fireasca a celei din anul acesta. Intentionam sa ne mentinem parteneriatele prolifice, sa identificam si sa implementam proiecte cat mai interesante si eficiente si, poate, sa implicam cat mai multi dintre angajatii Porsche Romania in activitatea de CSR.

– Cum vedeti evolutia domeniului Responsabilitatii Sociale Corporative in România in urmatorii ani?

– Este destul de evident ca domeniul Responsabilitatii Sociale Corporative a trecut, si in Romania, de la nivelul de trend la cel de realitate. Este laudabil faptul ca tot mai multe companii din mediul privat implementeaza politici de CSR, ca tot mai multe fundatii si ONG-uri propun proiecte complexe si ca activitatea de voluntariat apare in CV-ul a tot mai multi tineri. Iar rezultatele imbinarii dintre proiecte bune, voluntari entuziasti si finantatori constanti sunt din ce in ce mai vizibile. Imi doresc sincer ca acest domeniu sa cunoasca o evolutie exponentiala.

So, what do you think ?