CSR Leaders in Romania

Beatrice PETRE – Banca Romaneasca

0

1-Beatrice-Petre_Specialist-Relatii-Publice-Banca-RomaneascaBanca Romaneasca isi canalizeaza energiile in domeniul responsabilitatii sociale, asemeni bancii- mama – National Bank of Greece- pe trei directii importante de actiune, respectiv: sprijin pentru comunitate, finantarea actiunilor de prezervare a mostenirii culturale si protejarea mediului inconjurator. Grupurile vulnerabile, precum copiii defavorizati si batranii sunt mereu in atentia Bancii Romanesti. Pentru a afla care au fost proiectele de Responsabilitate Sociala sustinute de companie in 2012 si care este strategia de CSR a companiei pe anul 2013 am stat de vorba cu Beatrice Petre, Specialist Relatii Publice Banca Romaneasca.

– Care sunt proiectele de Responsabilitate Sociala Corporativa pe care le sustineti?

– In 2012, Banca Romaneasca a derulat mai multe campanii de CSR, care au implicat atat evenimente culturale, educationale, cat si campanii proprii pentru sprijinirea unor cauze importante, precum reducerea mortalitatii infantile. Principalele actiuni de CSR din anul 2012 sunt:

“Alergam pentru copii”: In luna mai, impreuna cu partenerii nostri traditionali de la Organizatia Salvati Copiii Romania, Banca Romaneasca a participat la evenimentul-maraton “Alergam pentru copii”. “Maratonul” a fost organizat la Baneasa Shopping City, in beneficiul programului de reducere a mortalitatii infantile “Fiecare copil conteaza”, derulat de catre organizatie. Ultramaratonistul Gabriel Solomon, membru al Ro Club Maraton, a alergat pe banda 219,23 de kilometri timp de 24 de ore, clasandu-se astfel pe locul 8 in topul celor mai bune rezultate din lume la curse similare.

In cadrul evenimentului s-au mai desfasurat alte doua probe: Relay (12 sportivi amatori au organizat o stafeta astfel incat sa alerge cumulat cele 24 de ore) si King of Speed (proba  de alergare de 15 minute deschisa participantilor care au dorit sa contribuie la cauza Salvati Copii). Pentru Banca Romaneasca, Adrian Solomone, un voluntar al organizatiei Salvati Copiii, a alergat 2,8 km in 15 minute. In urma acestui eveniment, s-au strans aproximativ 18.000 de euro din donatii si sponsorizari.

Festivalul Brazilor de Craciun: A devenit deja o traditie pentru Banca Romaneasca sa sustina, an de an, Festivalul Brazilor de Craciun, din postura de Sponsor “Gold”. Aceasta festivitate reprezinta prilejul ideal pentru a demonstra solidaritatea sociala prin donatii care ajung direct si transparent la copiii inclusi in programele organizatiei “Salvati Copiii Romania”. In 2012, donatia Bancii Romanesti a fost in valoare de 7.000 de euro. Beneficiarii fondurilor care s-au colectat la editia 2012 a Festivalului Brazilor de Craciun sunt cei 2.500 de copii deja cuprinsi in programele de Educatie Prescolara, Scoala dupa Scoala si A Doua Sansa. In anul scolar 2011–2012, acesti copii au fost integrati in gradinite estivale si programe de prevenire a abandonului scolar, derulate prin centrele educationale “Salvati Copiii Romania”.

“Vin Floriile cu soare si soarele cu Florii”, la Muzeul Satului Dimitrie Gusti: Cu putin inainte de Sarbatorile Pascale, Banca Romaneasca a fost sponsor al evenimentului traditional organizat in perioada 7-8 aprilie, de Muzeul Satului “Dimitrie Gusti”. Sponsorizarea oferita a fost directionata pentru a sustine programul interactiv oferit publicului in scopul descoperirii, cunoasterii si prezentarii Sarbatorilor Pascale (Floriile, Pasti) prin datini si obiceiuri specifice in cadrul atelierelor organizate (pictura icoane pe sticla, incondeiere oua, confectionare masti si alte astfel de mestesuguri).

Impreuna pentru educatie! Olimpiada Nationala de Limbi Romanice Timisoara: In luna aprilie, Banca Romaneasca a sustinut Olimpiada Nationala de Limbi Romanice, care s-a desfasurat la Timisoara. Elevii din toate liceele tarii care s-au calificat in urma olimpiadelor judetene au luptat pentru recunoasterea nationala a eforturilor lor de a studia o limba romanica.

SibiuBookFest: In perioada 20-23 septembrie, Banca Romaneasca a participat la SibiuBookFest in calitate de sponsor al evenimentului. Timp de patru zile, vizitatorii targului au avut parte de carti pentru toate gusturile si buzunarele, de momente muzicale de exceptie, proiectii de filme, minispectacole de teatru, concursuri cu premii etc. In cadrul targului,  Banca Romaneasca a initiat si gazduit o colecta de carti si a donat la finalul evenimentului carte scolara pentru trei scoli din oras.

Sa licitam pentru copiii internati la Marie Curie! Actiunea interna de strangere de fonduri organizata de Banca Romaneasca in decembrie 2012 a avut ca scop sprijinirea copiilor bolnavi de cancer internati la Spitalul Marie Curie. De data aceasta, mecanismul actiunii de stragere de fonduri a fost gandit astfel incat sa incurajeze donarea unor sume mai mari, ca o competitie intre donatori, principalii beneficiari ai acestei “intreceri” interne fiind copiii bolnavi de cancer. Practic, peste 100 de angajati ai bancii din sediile centrale si din sucursale au inscris in licitatie obiecte dintre cele mai diverse: de la bijuterii la carti, cani, icoane, tismbre pretioase, tablouri, chiar si o prajitura. Fiecare angajat a putut sa liciteze pentru obiectul ales. La finalul actiunii, fiecare participant a trimis obiectul donat celui care a oferit cel mai bun pret. La finalul acestei actiuni, a fost colectata suma de 6.330 lei, o suma importanta pentru copiii bolnavi de cancer, pentru care fiecare banut, la fel ca fiecare inima care bate alaturi de ei, este important.

– Care sunt criteriile dupa care analizati sustinerea unui proiect?

-Implicarea in programele educationale si culturale reprezinta un criteriu important pentru alegerea evenimentelor de CSR la care participam. Fiecare campanie de CSR derulata de Banca Romaneasca in 2012 a avut obiective clare, criteriile in baza carora au fost alese aceste campanii fiind incadrarea in domeniile pe care banca le sustine in conformitate cu strategia sa (solidaritate sociala, educatie, mediu), beneficiarii, partenerii proiectelor si desigur, implicarea salariatilor.

– Care sunt problemele cu care va confruntati in derularea proiectelor pentru sustinerea comunitatilor?

– Actiunile de CSR sunt din ce in ce mai bine primite de comunitate, de aceea nu putem spune ca am intampinat probleme majore. Daca anii trecuti exista o anume reticenta din partea oamenilor in participarea la astfel de actiuni, angajatii Bancii Romanesti sunt in ultima vreme din ce in ce mai implicati si le multumim pentru acest lucru. De asemenea, organizatiile cu care am colaborat pentru organizarea unor evenimente au fost foarte deschise si ne-au oferit tot sprijinul.

– Care este strategia de CSR a companiei pentru 2013?

– Pentru 2013 ne propunem sa ne pastram implicarea in proiecte mari de CSR si sa mentinem bugetul aproximativ la nivelul anului 2012. Pana in prezent avem planificat sa sustinem programe educationale, culturale si sa sprijinim campanii derulate de ONG-uri. Astfel, ne dorim ca de Paste sa ii ajutam pe copiii bolnavi de la Marie Curie cu o sponsorizare si sa continuam traditia participarii la Festivalul Brazilor de Craciun, dar si sustinerea unor proiecte educationale, precum publicarea unor carti.

– Cum vedeti evolutia domeniului Responsabilitatii Sociale Corporative in Romania in urmatorii ani?

– In ultima perioada, din cauza situatiei financiare dificile, foarte multe companii au ajustat bugetele alocate campaniilor de responsabilitate sociala. Este important, totusi, sa intelegem faptul ca in prezent companiile mari trebuie sa contribuie la dezvoltarea societatii si trebuie sa se implice in programe culturale si educationale. In ceea ce priveste domeniul financiar, jucatorii importanti de pe piata isi vor asuma din ce in ce mai mult un rol educational si vor incerca sa se implice in campanii sociale, directie in care va merge mai departe si Banca Romaneasca.

So, what do you think ?