CSR Leaders in Romania

Daniela STOICAN – Ikea Romania

0

2013-Daniela_Stoican_PR_Manager_IKEA_RomaniaIKEA Romania a lansat anul trecut Angajamentul IKEA fata de Comunitate, angajament ce prevede sustinerea mediului si a comunitatilor din apropierea magazinului. In acest fel, compania vizeaza sprijinirea proiectelor care au potentialul de a crea schimbari profunde, de durata, pentru mediu si oameni. Aceasta directie de suport are legatura directa cu misiunea IKEA de a crea o viata de zi cu zi mai buna pentru cat mai multi oameni. Ca parte a Angajamentului, compania si-a propus sa identifice si sa sustina proiecte care vizau bunastarea copiilor, protectia drepturilor lor si educatia acestora. Pentru a afla mai multe despre rezultatele inregistrate la aproape un an de la lansarea Angajamentului fata de Comunitate, am stat de vorba cu Daniela Stoican, PR Manager IKEA Romania.

– Care au fost rezultatele de pana acum ale Angajamentului IKEA Romania?

– O data cu lansarea Angajamentului in 2012, compania a lansat si un concurs de proiecte sociale destinate comunitatilor din imprejurimile magazinului. Castigatorul a fost desemnat ONG-ul SOS Satele Copiilor Romania cu proiectul Oportunitati egale pentru copii vulnerabili – „Educatie si grija, o sansa pentru o viata mai buna”. Scopul proiectului a fost sa ofere cele mai bune oportunitati de dezvoltare copiilor cu varste pana in 18 ani, din jurul Bucurestiului, prin ingrijire sociala si suport educativ. Magazinul IKEA s-a implicat in sustinerea financiara a proiectului castigator cu suma de 30.000 de euro. Pana in acest moment, 300 de copii au primit ajutorul celor de la SOS Satele Copiilor Romania.

– Ce inseamna pentru IKEA conceptul de Responsabilitate Sociala?

– In compania IKEA vorbim de sustenabilitate ca parte integranta a business-ului nostru. Pentru noi, sustenabilitatea inseamna grija fata de oameni si de resursele limitate ale mediului inconjurator. Credem ca o companie poate creste si se poate dezvolta armonios pe termen lung doar atunci cand reuseste sa creeze o diferenta in bine in mediul si in comunitatile in care isi desfasoara activitatea. Dezvoltarea economica este importanta, asta pentru ca profitul ne ofera resursele de care avem nevoie pentru a investi in sustinerea unor proiecte care sa creeze schimbari profunde si de durata pentru mediu si oameni, in comunitatile in care suntem prezenti. Ne ocupam de aceste aspecte impreuna cu furnizorii, colegii si partenerii nostri, iar rezultatele acestei colaborari se vad in produsele si solutiile inovative oferite clientilor si in modul in care ne desfasuram activitatea.

– Care sunt planurile de viitor pe plan local ale IKEA in ceea ce priveste Responsabilitatea Sociala?

– Pentru noi este important sa ne concentram in primul rand pe a actiona responsabil in comunitate si abia dupa aceea sa discutam despre ceea ce am realizat, cu rezultate concrete, masurabile. Intentionam sa ne implicam tot mai mult in  proiecte cu adevarat relevante pentru comunitate, urmand in continuare  directiile pe care am decis sa ne concentram: dezvoltarea copiilor si protejarea mediului inconjurator.

– Cum vedeti evolutia domeniului CSR in Romania in urmatorii ani?

– Interesul publicului larg si al mediului de afaceri fata de acest domeniu pare sa fie in crestere. Deocamdata este o afirmatie valabila doar la nivel intuitiv si de observatie, pentru ca ,din pacate, lipseste un studiu aprofundat legat de perceptia opiniei publice privind CSR-ul, ce anume intereseaza si in ce masura sensibilizeaza. Eforturile de a lucra cat mai profesionist sunt tot mai vizibile, atat in randul reprezentantilor din business, cat si ai societatii civile. Ceea ce reprezinta cel mai bun semnal pentru anii viitori.

So, what do you think ?