CSR Leaders in Romania

Georgiana MIRON – Groupama Asigurari

0

Groupama dezvolta de peste 50 de ani o politica activa de preintampinare a riscurilor, mai ales in domeniile de securitate rutiera, sanatate, agricultura si prevenirea accidentelor domestice. Politica locala de responsabilitate sociala este in acord cu valorile companiei: proximitate, responsabilitate, solidaritate – pe care le traduce in proiecte adresate comunitatilor.

Actiunile Groupama merg in doua directii de protejare a clientului: prima este cea de ocrotire a lui prin informare si educare privind riscurile, iar a doua de apropiere fata de acesta, prin oferirea de suport si consultanta in momentele necesare. Groupama Asigurari are o retea comerciala  integrata, cu aproximativ 200 de agentii si puncte de lucru, pe intreg teritoriul tarii.

Pentru a afla mai multe despre proiectele de CSR ale companiei am stat de vorba cu Georgiana Miron, Director de Marketing si Comunicare Groupama Asigurari (foto).

– Care sunt directiile strategiei de Responsabilitate Sociala a companiei pe care o reprezentati?

– Valorile Groupama Asigurari – solidaritate, proximitate, responsabilitate si performanta – stau la baza strategiei noastre de responsabilitate sociala si sponsoring. Investim in Romania in cinema, in campanii de prevenire a riscurilor, un domeniu de investitie CSR specific industriei de asigurari, sport de performanta, pentru ca este un mijloc de preventie pentru sanatate, precum si in proiecte care vin in sprijinul comunitatilor defavorizate. Grupul din care facem parte este foarte activ in domeniul actiunilor de prevenire de peste 50 de ani, cel putin in Franta, domeniu pe care l-am preluat si noi local. Proiectele punctuale au rezultatele lor, insa noi credem ca adevaratele rezultate apar cand avem continuitate intr-un parteneriat si putem construi impreuna actiuni pe termen lung.

– Care sunt proiectele de Responsabilitate Sociala Corporativa sustinute in aceasta perioada?

– In 2016, proiectele de CSR derulate de Groupama Asigurari au acoperit ambele directii ale strategiei. In ce priveste prevenirea riscurilor, am continuat deja traditionalul nostru parteneriat cu Inspectoratul General al Politiei Romane (IGPR), lansand impreuna campania de prevenire a furturilor din locuinte intitulata “Neglijenta, invitatie deschisa la furt”. Aceasta campanie s-a desfasurat la nivel national din martie pana in septembrie 2016 si a beneficiat de o comunicare integrata, inclusiv platforma online prevenireafurturilor.ro, dotata cu continut multimedia si consacrata transmiterii mesajelor de prevenire si colectarii datelor. In plus, au fost distribuite  150.000 de flyere cu recomandari pentru prevenirea infractiunilor si 5.000 de afise au fost impartite asociatiilor de proprietari din mediul urban si expuse la avizierele blocurilor, la sediile unitatilor de politie si la intrarile in centrele comerciale.

La finalul anului trecut, am reinnoit parteneriatul cu Comitetul Olimpic si Sportiv Roman (COSR) pana in 2018,  Suntem asiguratorul oficial COSR din 2012, implicandu-ne in sustinerea lotului olimpic al Romaniei la evenimente precum Jocurile Olimpice de Vara de la Londra in 2012, precum si toate competitiile olimpice importante la care au participat olimpicii romani pana in prezent, inclusiv JO de la Rio de anul acesta, unde am asigurat intreaga delegatie romana formata din 190 de persoane, sportivi, oficiali, antrenori si medici. In cadrul parteneriatului nostru oferim asigurari de viata, de calatorie in strainatate pentru delegatiile lotului, polite de asigurare facultativa a flotelor de autovehicule, polite de incendiu si alte calamitati si polite de asigurare obligatorie RCA. Totodata, promovam sportivii romani si valorile sportului romanesc prin toate campaniile de comunicare pe care le derulam cu ocazia competitiilor olimpice majore. Pentru a atinge performanta la acest nivel, sportivii din Romania au nevoie de sustinere si siguranta, lucruri pe care Groupama Asigurari se angajeaza sa le ofere prin intermediul parteneriatului cu COSR.

Un alt partener drag noua este Fundatia Policlinici Sociale Regina Maria cu care colaboram pe proiectul policlinici sociale, fiind membru fondator al celei de-a doua policlinici sociale, scopul nostru comun fiind acela de a creste accesul la servicii medicale de calitate pentru cei defavorizati.  Avem si rezultate,  pentru ca in cea de-a doua Policlinica Sociala Regina Maria din Bucuresti vin peste 200 de pacienti pe zi. In plus, in afara de consultatiile medicale, ei beneficiaza de sedinte de consiliere si tratamente .

Alte proiecte mai mici, dar la fel de dragi, sunt crosul Casiopeea si campania Ofera bucurie de Craciun, ambele initiative avand un foarte mare succes datorita mobilizarii colegilor nostri. In perioada sarbatorilor organizam in fiecare an campania sociala de Craciun Ofera bucurie de Craciun in beneficiul unor copii nevoiasi, campanie in care sunt implicati voluntar toti angajatii companiei. Numarul de copii care se bucura de dorinte implinite si de cadouri a crescut de la an la an, ajungand in 2016 la 243. Crosul Casiopeea este un alt proiect caritabil derulat in sprijinul femeilor ce sufera de cancer la san, iar noi alergam in fiecare an mai multi si mai multi, sa putem ajuta cat mai multe femei care au nevoie de o proteza mamara. Anul acesta am alergat aproximativ 400 de angajati, reusind sa ajutam aproximativ 35 de femei care au suferit o operatie de mastectomie.

– Care sunt criteriile dupa care analizati implicarea intr-un anumit proiect de Responsabilitate Sociala?

– Selectam proiectele in functie de directiile strategiei noastre de responsabilitate sociala, acestea trebuie sa aduca in primul rand valoare beneficiarilor, sa putem masura rezultatele si nu in ultimul rand, sa putem avea continuitate in parteneriatul respectiv. Ne mandrim ca avem relatii de durata cu mai toti partenerii nostri din zona de CSR, iar in zona de sponsoring cultural sustinem inca de la lansarea brandului Groupama in Romania cele mai importante festivale de film din Romania. Ne-am diversificat actiunile in zona de cinematografie si acum asiguram si productii cinematografice romanesti de succes, lungmetrajele regizate de romani care au participat la festivalul de la Cannes – “Sieranevada”, de Cristi Puiu, “Bacalaureat”, de Cristian Mungiu, si “Caini”, de Bogdan , sustinere materializata prin asigurarea productiei filmelor in sistem barter,

– Care considerati ca este specificul Responsabilitatii Corporative in industria in care activati?

– Majoritatea initiativelor din industria de asigurari vizeaza educatia financiara ori sunt actiuni filantropice. Prea putine sunt diferentiatoare, iar intr-o industrie ca a noastra, nu neaparat foarte atractiva sau usor de inteles, politica de CSR are un potential semnificativ de diferentiere pozitiva.

– Mentionati problemele cu care va confruntati in actiunile pentru sustinerea comunitatilor in care activati.

– Daca in activitatea noastra de asigurator ne-am concentrat asupra dezvoltarii unor relatii pe termen lung cu clientii, bazate pe incredere, onestitate si respect reciproc, la fel am procedat si in cazul organizatiilor cu care suntem parteneri. De aceea, le cunoastem bine pe cele pe care le sprijinim si ne asiguram ca venim in ajutorul lor intr-un mod sustenabil. Obiectivele noastre de CSR sunt unele de cursa lunga, cum este, de pilda, cresterea gradului de  acces la servicii medicale de calitate sau promovarea preventiei in sanatate prin sport,  asa ca nu ne asteptam sa fie simplu, avand in vedere amploarea lor, insa, suntem ambitiosi si stim ca adevaratele schimbari se produc in timp.

– Cum vedeti evolutia domeniului Responsabilitatii Sociale Corporative in Romania in urmatorii ani?

– Este un domeniu care a crescut   mult in ultimii ani, si care are in acelasi timp suficient potential de dezvoltare, in special in termeni de strategii  si de aliniere a domeniului de activitate a companiilor cu zona in care activeaza din punct de vedere al proiectelor de CSR.

So, what do you think ?