CSR Leaders in Romania

Ilias PLIATSIKAS – Olympus Romania

0

1--Ilias Pliatsikas-Director General OlympusOlympus Romania este un partener traditional al Comitetului National Paralimpic, fiind una dintre primele companii care au sprijinit echipa paralimpica romaneasca la Londra. Totodata, compania a initiat si dezvoltat o intreaga campanie nationala de comunicare pentru constientizarea miscarii paralimpice si necesitatea de a contribui la povestea lor de succes. Totodata, venind in sprijinul persoanelor cu dizabilitati, Olympus este singura companie de bunuri de larg consum din Romania care a conceput un ambalaj special, inscriptionat in alfabetul Braille, astfel incat persoanele cu deficiente de vedere sa poata avea acces usor la alimentele de baza, sporind in acelasi timp nivelul lor de independenta. Pentru a afla mai multe despre strategia de Responsabilitate Sociala a companiei si proiectele initiate in acest domeniu am stat de vorba cu Ilias Pliatsikas, Director General Olympus Romania.

– Ce inseamna Responsabilitate Sociala pentru Olympus Romania?

– La Olympus punem calitatea inainte de toate. Si cand spunem calitate, nu ne referim doar la calitatea produselor pe care le oferim consumatorilor nostri, ci si la calitatea angajamentelor pe care ni le luam. Menirea noastra este sa aducem oamenilor produse lactate de calitate exceptionala, pastrand totala armonie intre procesul de productie si natura. In acelasi timp, nu suntem impasibili la problemele celor din jurul nostru si suntem acolo unde este nevoie mai mare de noi. Dorim sa influentam in bine mediul in care traim si sa fim o sursa de inspiratie pentru ceilalti. Asadar, cand vorbim de responsabilitate sociala vorbim de preocuparea noastra continua pentru etica activitatilor de business, mai precis, pentru dezvoltare in acord cu prezervarea si imbunatatirea calitatii vietii angajatilor nostri, a comunitatii si societatii in general.

– De curand ati lansat primul iaurt bio, facut din lapte ce provine din ferme autohtone. In ce fel sprijiniti fermierii autohtoni sa poata produce laptele bio?

– Avem o traditie in a sprijini fermierii locali prin programe dedicate care ii ajuta sa isi imbunatateasca metoda de crestere si ingrijire a animalelor, precum si pentru a atinge standarde mai inalte de calitate in activitatile legate de colectarea laptelui. In ceea ce priveste iaurtul bio, colaboram cu un numar de 18 ferme din judetele Brasov, Covasna, Harghita si Mures, pe care le-am sustinut si financiar, de altfel, in procesul de certificare si dorim sa mai cooptam si alti fermieri in acest proiect.

– Care sunt proiectele de Responsabilitate Sociala Corporativa sustinute in aceasta perioada?

– In prezent, derulam campania nationala “Sustinem adevaratii invingatori”, lansata alaturi de Comitetul National Paralimpic, cu scopul de a sprijini activ sportivii cu dizabilitati in drumul lor catre Rio de Janeiro, unde vor avea loc Jocurile Paralimpice din 2016. Prin intermediul acestei campanii, dorim sa crestem gradul de constientizare a miscarii paralimpice din Romania, oferind sportivilor cu dizabilitati o expunere care sa le asigure un nivel de notorietate crescut, comparabil cu cel al sportivilor fara dizabilitati. Cu cat avem mai multa vizibilitate, cu atat mai mult putem atrage si pregati, in sportul paralimpic, tinerii cu dizabilitati, astfel incat Romania sa aiba una dintre cele mai competitive echipe paralimpice din lume, acesta fiind, de altfel, obiectivul major al acestei campanii.

“Sustinem adevaratii invingatori” vine de fapt in continuarea campaniei „Hai, Romania! Impreuna putem invinge!”, pe care Olympus, impreuna cu CNP, au derulat-o in 2012 pentru a asigura o prezenta cat mai buna a echipei Romaniei la Jocurile Paralimpice de la Londra. Si rezultatele s-au vazut. Mai mult decat atat, venind in sprijinul persoanelor cu dizabilitati, sub conceptul umbrela „Light in the Dark”, suntem singura companie de bunuri de larg consum din Romania care a conceput un ambalaj special, inscriptionat in alfabetul Braille (pentru laptele de consum OLY), astfel incat persoanele cu deficiente de vedere sa poata avea acces usor la alimentele de baza, sporind in acelasi timp nivelul lor de independenta.

Scopul programului “Light in the Dark” este de a creste nivelul de constientizare a dificultatilor cu care se confrunta persoanele cu deficiente de vedere, dar si de a determina opinia publica si autoritatile sa ofere mai mult sprijin nevazatorilor, in principal prin actiuni care sa creasca gradul acestora de autonomie.

Pe langa proiectele mentionate mai sus, derulam si strategii pe termen lung si scurt de protectie a mediului care includ reducerea consumului de energie (electricitate, gaz si apa), reciclare selectiva si purificarea apei utilizate in procesul de productie.

– Care sunt criteriile dupa care analizati implicarea intr-un proiect de CSR?

– Este in ADN-ul Olympus sa se implice in comunitatile care lupta pentru o lume mai buna si intotdeauna cautam sa-i inspiram deopotriva pe cei din jurul nostru sa ni se alature. Sta in puterea fiecaruia dintre noi sa cream un mediu de viata mai bun prin actiunile pe care le intreprindem. Miscarea paralimpica este cu siguranta cea care ne inspira foarte mult in acest sens. De altfel, introducerea in premiera pe piata alimentara din Romania a ambalajului inscriptionat in limbaj Braille vine in aceeasi directie: cresterea nivelul de constientizare a dificultatilor cu care se confrunta persoanele cu dizabilitati.

– Care sunt problemele cu care va confruntati in actiunile pentru sustinerea comunitatilor?

– Daca ne referim la campania de sustinere a echipei paralimpice, putem mentiona faptul ca atentia tuturor fata de performantele si activitatea sportivilor cu dizabilitati este indreptata in special asupra celor 11 zile finale ale Jocurilor Paralimpice. Sa nu uitam, insa, ca Jocurile cuprind patru ani, timp in care sportivii lupta din greu sa acceada in runda finala. Acesti patru ani sunt cruciali si trebuie sustinuti pentru a ne asigura ca Romania va atinge cele mai bune rezultate in acele 11 zile finale.

De asemenea, nu putem nega faptul ca atentia este oarecum polarizata pe sportivii fara dizabilitati – de aceea, campania de awareness fata de sportivii cu dizabilitati se deruleaza si in acesti ani care preced concursurile mari.

– Cum vedeti evolutia domeniului Responsabilitatii Sociale Corporative in Romania in urmatorii ani?

– Responsabilitatea fata de mediu, de oamenii din jurul nostru este a fiecaruia dintre noi, nu doar a mea, nu doar a ta, nu doar a companiilor sau a indivizilor. Ajutorul fiecaruia dintre noi conteaza. Nu putem schimba in bine tot ce ne-am dori, dar cu siguranta daca ne implicam vom reusi sa facem mai mult bine decat daca am ramane indiferenti. Si, fara nicio indoiala, in domeniul responsabilitatii sociale, este destul loc sa facem lucruri cu impact semnificativ asupra intregii societati.

So, what do you think ?