CSR Leaders in Romania

Mircea SANDULESCU – Dim Soft

0

1-Mircea Sandulescu- Director general DIM SOFTCompania DIM SOFT, cu peste 15 ani de implicare activa pe piata de IT romaneasca, sustine si dezvolta proiecte de responsablitate sociala in domeniile educatie, cultura si sport. Recent, compania a derulat o Caravana Educationala ce a avut drept scop dotarea cu carti a bibliotecilor scolare. In urma acestei campanii s-a reusit revigorarea fondului de carte cu peste 20.000 de carti. Acestea au fost puse la dispozitia celor pentru care biblioteca scolara sau publica ramane singura sursa la indemana pentru lectura, instruire si dezvoltare personala. Pentru a afla mai multe despre rezultatele acestui proiect, dar si despre alte proiecte derulate de companie in domeniul Responsabilitatii Sociale, am stat de vorba cu Mircea Sandulescu, Director general DIM SOFT.

– Ce inseamna Responsabilitate Sociala pentru DimSoft Romania?

– DIM SOFT dezvolta frecvent proiecte de responsabilitate sociala care sustin procesul educational, cunoasterea in general, intrucat asemenea demersuri se regasesc integrate in valorile asumate de catre companie si deci, in cultura organizationala. Implicarea activa si nu doar retorica inseamna sa contribui la dezvoltarea comunitatii, un factor extrem de important pentru binele unei natiuni, dar si pentru prosperitatea economica si consolidarea mediului de afaceri in Romania.

– De curand ati incheiat campania educationala “Ai Parte De Carte”. Care sunt rezultatele acesteia?

– Caravana Dim Soft “Ai Parte De Carte” reprezinta un proiect pe care l-am considerat necesar in ceea ce priveste mentinerea respectului pentru carte, intr-o perioada in care Internetul acapareaza constiinte. Acest instrument de informare, aflat in ascensiune,  nu trebuie sa inlocuiasca pagina scrisa, ci sa ofere o alternativa mai rapida de acces la diverse informatii. Prima noastra campanie de promovare a cartii desfasurata la sfarsitul lunii iunie a avut un traseu de peste 2.000 km parcursi in tara. Peste 8500 elevi si 24 de biblioteci scolare si publice din patru judete ale tarii au fost beneficiarii acestei donatii. Am ales zone defavorizate din Romania, cu ajutorul inspectoratelor judetene si teritoriale, ce au primit  22.000 de carti incluse in programa scolara. Agentia de comunicare strategica si PR,  BDR Associates a gandit conceptul si ne-a oferit suportul in elaborarea si implementarea campaniei.

Printre beneficiarii directi ai acestei caravane au fost cele 22 de localitati din cele 4 judete ale tarii unde caravana a poposit: Tulcea (Topolog, Babadag, Sarichioi, Isaccea, Tulcea), Vaslui (Ciocani, Bacani, Laza, Tanacu, Vaslui), Gorj (Polovragi, Danesti, Lelesti, Ceauru, Sambotin si Targu Jiu) si Hunedoara (Aninoasa, Petrosani, Perila, Petros, Bacia si Deva).

– Ati intampinat dificultati in derularea acestei caravane?

– Pe parcursul celor doua saptamani, timp in care caravana a strabatut cele patru judete, am fost informati in permanenta de modul in care s-au desfasurat lucrurile. La sfarsitul fiecarei zile primeam un raport sub forma unui jurnal de bord insotit de poze din locurile pe unde a trecut caravana. Putem spune ca am calatorit si noi impreuna cu ei, chiar daca contractele si clientii ne-au impus prezenta in  Bucuresti. Suntem bucurosi sa afirmam ca aceasta initiativa a fost incununata cu succes si am primit foarte multe multumiri din partea beneficiarilor. Mesajele acestea ne incurajeaza sa nu ne oprim aici si sa dezvolta campania pe termen lung.

– Ce alte initiative de CSR mai aveti in derulare?

– Un alt proiect in desfasurare este indrumarea tinerelor talente pentru practicarea sportului de performanta in cadrul Clubului Sportiv Dim Soft. Sunt de parere ca investitia in cultura, educatie si sport are un rol important in sustinerea formarii copiilor si integrarii lor in medii sanatoase care sa le permita sa devina oameni realizati, mai tarziu, iar rezultatele se vor vedea cu siguranta in viitor. Dim Soft a infiintat Clubul Sportiv Dim Soft Bucuresti, ce urmareste promovarea educatiei fizice si a activitatii sportive, in special in domeniul fotbalului, descoperirea, selectia, initierea, educarea si indrumarea tinerelor talente pentru practicarea sportului de performanta si participarea la competitii interne si international. Exista grupe de fotbal de performanta si de initiere, iar incadrarea intr-una dintre acestea, se face in functie de aptitudinile si calitatile copiilor. Cei selectionati pentru grupele de performanta beneficiaza gratuit de o serie de facilitati de la: instructori de specialitate, echipament sportiv (de joc, de antrenament si de prezentare) pana la participarea la competitii municipale si nationale precum si cantonamente si turnee in tara si in strainatate.

– Care sunt criteriile dupa care analizati sa va implicati sau sa sustineti un proiect de Responsabilitate Sociala?

– Intotdeauna ne uitam la utilitatea si impactul unui proiect de CSR. Inainte de a lua o decizie de acest fel analizam atent factorii economici si sociali si felul in care aportul adus de noi contribuie la imbunatatirea vietii comunitatii, cu rezultate masurabile.

– Cum vedeti evolutia domeniului Responsabilitatii Sociale Corporative in Romania in urmatorii ani?

– In ultimul timp, tot mai multe companii nationale si multinationale au ales sa se implice activ in sprijinirea comunitatii. Din informatiile detinute cele mai multe companii private se orienteaza spre proiecte de educatie si sanatate. Majoritatea acestora au un buget dedicat anual actiunilor CSR. Asadar, practica CSR-ului adus in Romania de filialele companiilor multinationale a inceput sa ia amploare si in randul firmelor autohtone. In acest sens, am convingerea ca pe viitor vor exista mai multi beneficiari ai Responsabilitatii Sociale Corporative in Romania.

So, what do you think ?