CSR Leaders in Romania

Pedro CARREIRA – Continental Automotive

0

Pedro-Carreira_General-Manager-Continental-Automotive-2Continental Automotive Products Timisoara este initiator sau partener in multe proiecte de responsabilitate sociala in ceea ce priveste: educatia, protectia mediului, proiectele sociale, sportul si cultura. Cu produsele sale din domeniul sistemelor de franare, al sistemelor si componentelor de propulsie si de rulare, sisteme electronice pentru autovehicule, anvelope si produse tehnice din elastomeri, Continental isi aduce contributia la siguranta deplasarilor si la protectia mediului inconjurator. Nevoia de tehnologii prietenoase cu mediul, care au ca scop consumul redus de combustibil si producerea scazuta de emisii, devine tot mai urgenta si duce la aparitia unei importante piete de dezvoltare in industria automobilelor. Pentru a afla care sunt proiectele de CSR in care este implicata compania, precum si strategia de CSR pe anul 2013, am stat de vorba cu Pedro Carreira, General Manager Continental Automotive Products Timisoara.

– Care sunt proiectele de Responsabilitate Sociala Corporativa pe care le sustineti?

– In ultimii ani, compania noastra s-a implicat din ce in ce mai mult in activitati de CSR, sustinand proiecte cu care ne-am identificat. Astfel, cateva linii directoare ale strategiei noastre de CSR pe care le urmam in proiectele pe care le sustinem sunt: educatia, sanatatea, protectia mediului, cultura si sportul.

Referitor la protectia mediului, compania noastra a implementat intern o campanie pe care noi o numim ”More green” („Mai mult verde”), in care intra majoritatea proiectelor externe pe care le sustinem, precum si activitatile cu proprii angajati, de informare, constientizare si actionare. Astfel, sustinem campania ”Plantam fapte bune” ca sponsor principal al judetului Timis. In acelasi timp, suntem parteneri principali in cadrul actiunii ”Let’s do it, Romania”.

Un alt proiect, demarat de noi, in colaborare cu Universitatea de Stiiinte Agricole si Medicina Veterinara ”Banatul” din Timisoara si Primaria Timisoara, are scopul de a reda comunitatii un spatiu momentan neamenajat, unde sa fie organizat un spatiu de agrement. Pentru a realiza planul de amenajare am gandit un concurs la care sa se inscrie studenti din cadrul specializarii peisagistica a Universitatii, iar proiectul castigator va fi implementat in noul spatiu de agrement. Bineinteles, concursul a avut si premii pentru studentii participanti, oferite de compania noastra.

Suntem implicati si in alte proiecte ce vizeaza protectia mediului, precum plantarea de copaci pe spatiul Muzeului Satului Banatean, cu scopul de a reface padurea existenta pe teritoriul muzeului. In acest proiect suntem parteneri si cu Colegiul ”Casa Verde”, specializarea silvicultura, asta insemnand ca elevii pot practica viitoarea lor meserie si invata pe parcurs.

Cultura se imbina cu protectia mediului in cadrul proiectului de reintroducere in traseul cultural si artistic al Parcului Dendrologic Bazos, proiect in cadrul caruia suntem parteneri alaturi de Asociatia Culturala ”Kratima”.

Pe partea de sanatate, majoritatea proiectelor noastre sunt adresate angajatilor nostri, aici referindu-ne la programe de renuntare la fumat si de prevenire si tratare a bolilor cardio-vasculare.

Extern, sanatatea si sportul sunt, ca mai mereu, strans legate, aici participand in evenimente precum Crosul Firmelor, Maratonul Timisoarei si sponsorizarea consursurilor organizate de Inspectoratul Situatii de Urgenta Timis pentru pregatirea elevilor cu traininguri specializate pentru a stii cum sa reactioneze in astfel de situatii de urgenta.

– Care sunt criteriile dupa care analizati sustinerea unui proiect?

– Fiecare proiect de responsabilitate sociala pe care l-am implementat sau in cadrul caruia am lucrat a avut ca prim criteriu impactul pe termen lung asupra comunitatii in care activam. La fel de importanta este, insa, si strategia de responsabilitate sociala a corporatiei si valorile pe care le sustinem noi ca si companie.

– Care a fost bugetul alocat actiunilor de Responsabilitate Sociala Corporativa pentru 2012?

– Bugetul de CSR al companiei noastre este stabilit in conformitate cu nevoia unui proiect in cadrul comunitatii, si in special cu impactul si beneficiul pe care acel proiect il va aduce pe viitor. Ne stabilim prioritatile, alegem proiectele majore, iar apoi le implementam, uneori si pe o perioada mai lunga de un an.

– Care sunt problemele cu care va confruntati in actiunile pentru sustinerea comunitatilor?

– Proiectele noastre de CSR au rolul de a sprijini comunitatea locala, iar scopul fundamental este acela de a gasi solutii de implementare a programelor.

– Precizati care este strategia de CSR a companiei pentru 2013.

– In 2013 vom continua o mare parte din proiectele incepute in anii trecuti, si, bineinteles, vom continua cu proiecte care se incadreaza in liniile directoare ale strategiei de CSR a corporatiei.

– Cum vedeti evolutia domeniului Responsabilitatii Sociale Corporative in Romania in urmatorii ani?

– Luand in considerare rezultatele pe care o strategie bine definita de responsabilitate sociala le aduce, consideram ca tot mai multi investitori vor continua programele si parteneriatele demarate, axandu-se pe programe clare, care sa reflecte valorile de baza ale respectivelor companii.

So, what do you think ?