CSR Leaders in Romania

Ruxandra VODA – Cosmote Romania

0

1-Ruxandra Voda, Corporate Affairs Senior Manager COSMOTE & Germanos RomaniaONG-urile care ofera ajutor si asistenta copiilor defavorizati sau bolnavi pot aplica pentru finantare in programul „Mesaje de Iubire”, derulat de COSMOTE Romania. Suma totala disponibila in acest an este de pana la 40.000 de euro. Banii provin din valoarea SMS-urilor trimise in noaptea de Anul Nou de catre clientii COSMOTE catre cei dragi. In urma evaluarii, pana la 8 ONG-uri vor fi selectate, fiecare dintre acestea urmand sa primeasca o finantare de pana la 5.000 de euro. Programul „Mesaje de Iubire” este una dintre cele mai importante initiative de responsabilitate sociala ale Grupului COSMOTE, special conceputa pentru a veni in ajutorul copiilor defavorizati. Pentru a afla mai multe despre acest proiect de Responsabilitate Sociala Corporativa, am stat de vorba cu Ruxandra Voda, Corporate Affairs Senior Manager, COSMOTE Romania.

– Ce presupune programul de responsabilitate sociala „Mesaje de Iubire”?

– Prin intermediul acestui program, punem la dispozitia organizatiilor non-guvernamentale si a fundatiilor care ofera sprijin si asistenta copiilor bolnavi si defavorizati o suma substantiala din veniturile obtinute din SMS-urile trimise in prima zi a Anului Nou. Organizatiile pot aplica pentru finantare cu ajutorul Fisei organizationale si a bugetului, disponibile in sectiunea „Mesaje de iubire” de pe site-ul companiei. Dupa completarea cu informatiile solicitate, acestea trebuie trimise la adresa csr@cosmote.ro impreuna cu o scrisoare de intentie, pana la data de 12 aprilie 2013, inclusiv. COSMOTE Romania va selecta pana la 8 castigatori dintre aplicanti, care vor primi pana la 5.000 euro fiecare. Aceasta suma va fi utilizata pentru proiectele educationale, de ingrijire si/sau consiliere pentru copiii bolnavi sau defavorizati, pe care organizatiile selectate le vor implementa in 2013.

Pentru al cincilea an consecutiv, suntem mandri sa ne implicam clientii intr-unul dintre proiectele noastre de suflet si sa sprijinim astfel – inca o data – programele realizate in beneficiul copiilor defavorizati. Avem datoria de a proteja si ajuta copiii, deoarece acestia sunt viitorul societatii in care traim. Educatia si asistenta sociala pentru dezvoltarea copiilor reprezinta doi dintre principalii piloni ai unei societati sanatoase si speram ca aceste fonduri vor face diferenta in proiectele organizatiilor ce urmeaza a fi selectate. Lista castigatorilor editiei din acest an va fi anuntata pana pe 9 mai 2013.

– Care sunt criteriile de eligibilitate pentru organizatiile care aplica la programul de responsabilitate sociala “Mesaje de iubire 2013″?

ONG-urile interesate trebuie sa indeplineasca o serie de criterii, specificate in Fisa organizationala, printre care se numara: sa fie infiintate si sa functioneze in conformitate cu prevederile legislatiei romanesti in vigoare; sa aiba o experienta de cel putin trei ani in oferirea de servicii educationale, de ingrijire sau consiliere pentru copiii bolnavi sau defavorizati; sa poata face dovada, la solicitarea COSMOTE Romania, a prezentei geografice si sociale (numarul de copii bolnavi sau defavorizati pentru care deruleaza programe in domeniul educatiei si al sanatatii); sa poata face dovada a cel putin trei proiecte educationale, de ingrijire si/sau consiliere a copiilor bolnavi sau defavorizati, dezvoltate de la infiintarea ONG-ului si pana in prezent si sa aiba in vigoare parteneriate cu institutii de protectie si ingrijire a copilului. Totodata, organizatia trebuie sa publice un raport anual sau sa aiba o alta modalitate de comunicare si raportare transparenta a activitatilor sale: website, profil pe retele sociale, raport de audit, brosura etc.

– Cati beneficiari s-au numarat in proiectele sustinute prin acest program incepand din 2008?

– Numai anul trecut aproximativ 29.000 de copii defavorizati au beneficiat de ajutorul oferit de COSMOTE Romania, prin intermediul proiectelor dezvoltate de ONG-urile care au primit cate 5.000 euro fiecare in cadrul celei de-a patra editii a programului „Mesaje de iubire”. In primele patru editii ale campaniei „Mesaje de iubire”, COSMOTE Romania a oferit 185.000 de euro catre 17 organizatii non-guvernamentale implicate in ingrijirea copiilor. Este vorba de Asociatia Autism Baia Mare, Asociatia Caritas Bucuresti, Asociatia Little People, Asociatia Renaitre Romania, Asociatia SFANTUL STELIAN, Centrul Roman pentru Copii Disparuti si Exploatati Sexual – Focus, Fundatia Light into Europe, Fundatia Dezvoltarea Popoarelor, Fundatia HECUBA, HHC Romania, Organizatia Salvati Copiii Hunedoara, SOS Satele Copiilor Romania, Asociatia Telefonul Copilului, Fundatia Hospice Casa Sperantei, Asociatia Orfanilor din Casele de Copii, Asociatia P.A.V.E.L. si Salvati Copiii Romania. Cu aceste sume, organizatiile non-guvernamentale mentionate au reusit sa continue si sa dezvolte o serie de proiecte caritabile pentru copii, in anii 2009 – 2012.

– Ce si-a propus acest proiect la inceputurile sale, in 2008, si unde s-a ajuns pana acum?

– Programul „Mesaje de Iubire” este una dintre cele mai importante initiative de responsabilitate sociala ale Grupului COSMOTE, special conceputa pentru a veni in ajutorul copiilor defavorizati. Ne-am propus inca de la inceput sa donam o parte a veniturilor obtinute din SMS-urile trimise din retea in noaptea de Anul Nou catre organizatii non-guvernamentale care ofera servicii de ingrijire pentru copiii cu situatii materiale precare sau bolnavi. Putem spune ca programul si-a atins obiectivele in fiecare an.

Care au fost cele mai mari provocari intampinate in derularea acestui program?

– In derularea acestui program, etapa de selectie este cea mai dificila, deoarece sunt multe organizatii non-profit in Romania care desfasoara programe foarte utile dedicate copiilor defavorizati si bolnavi. Tocmai de aceea, am adaugat criterii de selectie detaliate care sa ne ajute sa facem o departajare obiectiva, deoarece nevoile de finantare sunt mari si de la an la an numarul aplicantilor creste. Si anul acesta asteptam aplicatii numeroase, din randul carora le vom selecta pe acelea care raspund cel mai adecvat nevoilor beneficiarilor si scopului programului „Mesaje de iubire”.

So, what do you think ?