Claudia POROJAN – KFC Romania

Claudia POROJAN – KFC Romania

Sphera Franchise Group, unul dintre cele mai mari grupuri din industria de food service din Romania, detine companiile care opereaza in sistem de franciza brandurile KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery si Taco Bell.

Lantul de restaurante KFC numara 72 de restaurante atat in Bucuresti, cat si in alte orase.

Prin strategia de responsabilitate sociala, compania isi propune sa contribuie la dezvoltarea societatii, in domenii cheie precum educatia, sanatatea si voluntariatul.

Grupul a dezvoltat parteneriate pe termen lung cu organizatii a caror activitate includ proiecte axate pe educatia si dezvoltarea tinerilor din Romania, risipa de alimente, sustinerea persoanelor cu probleme de sanatate si, de asemenea, deruleaza activitati de voluntariat in cadrul organizatiei. 

Pentru a afla mai multe despre proiectele si strategia de Responsabilitate Sociala a companiei am stat de vorba cu Claudia Porojan (foto) Senior PR & CSR Manager Sphera Franchise Group.

– Care sunt directiile strategiei de Responsabilitate Sociala a companiei pe care o reprezentati?
– Sphera Franchise Group aduce, prin fiecare brand in parte (KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery si Taco Bell), produse inovatoare pe pietele si segmentele in care isi desfasoara activitatea, luandu-si angajamentul de a oferi o experienta unica, ce raspunde asteptarilor clientilor nostri.

Suntem o organizatie orientata spre inovatie si standarde inalte de calitate si siguranta alimentara, dar intelegem, in acelasi timp, ca avem responsabilitatea de a ne implica in dezvoltarea comunitatilor si de a ajuta la solutionarea problemelor cu care acestea se confrunta. De peste 10 ani, ne implicam in activitati de sprijin social, fiind preocupati sa consolidam angajamentul nostru in sfera responsabilitatii sociale.

De asemenea, ne-am asumat misiunea de a contribui la educatia tinerilor din Romania si incercam sa-i sprijinim cu resursele necesare pentru a-si construi viitorul.

– Care sunt proiectele de Responsabilitate Sociala Corporativa sustinute in aceasta perioada?

– In ultimii 11 ani, in luna octombrie, derulam, alaturi de organizatia non-profit World Vision, campania Vreau in clasa a noua. Prin acest proiect, clientii KFC si Pizza Hut Romania sunt incurajati sa doneze 1 leu pentru a sustine educatia copiilor ce provin din medii defavorizate. La finalul campaniei, completam sumele stranse in restaurante, cu donatii din partea celor doua branduri.

Fondurile stranse devin burse lunare in valoare de 250 lei, oferite elevilor pe parcursul anului scolar, prin care sunt acoperite cheltuieli partiale de transport sau camin si cheltuieli totale cu rechizite, imbracaminte, alimente si participarea la activitatile lunare de proiect, precum orientare vocationala (pentru elevii claselor a XI-A si a XII-A), gandire critica, socializare si comunicare (pentru elevii claselor a IX-a si a X-a). De-a lungul timpului, KFC si Pizza Hut au donat organizatiei World Vision peste 660.000 de euro, iar peste 1.200 de copii din medii defavorizate au fost sprijiniti sa-si continue studiile liceale.

Un alt program de suflet este Fizica Altfel, realizat impreuna cu Centrul de Evaluare si Analize Educationale (CEAE), care se desfasoara anual, in 3 etape:

  • Cursuri pentru profesori, in cadrul carora le sunt explicate metode noi, interactive de predare care sa creasca interesul copiilor pentru stiintele naturii;
  • Ore efective de predare in clase, prin noile metode;
  • Evaluare ce are loc dupa o luna de la cursurile predate (25 de profesori implicati in proiect prezinta in fata unei comisii, rezultatele metodei de predare, gradul de receptivitate al elevilor etc).

In 2017, prin sustinerea KFC, au fost vizati 150 de profesori, din 6 judete, care au utilizat noile metode pentru 7.500 de elevi, iar anul acesta, peste 250 de profesori si 12.500 de elevi din Satu-Mare, Oradea, Suceava, Bucuresti, Tulcea, Ialomita, Valcea si Galati vor participa in cadrul programului Fizica Altfel;

De asemenea, din 2014 pana in prezent, au fost donati peste 150.000 de euro catre organizatia SOS Satele Copiilor Romania, prin campania Bucket de bine. Prin acest proiect, KFC doneaza cate un leu din valoarea fiecarui Hot Bucket vandut. Prin intermediul acestei campanii, KFC sustine educatia si dezvoltarea tinerilor din medii defavorizate, asigurand cheltuielile necesare pentru 11 copii din 2 case SOS Satele Copiilor din Bucuresti. Astfel, acestia beneficiaza de pregatire scolara adecvata, dar si de activitati extracurriculare, prin care isi descopera si isi dezvolta abilitati si aptitudini importante pentru formarea lor. Copiilor din cele doua case le sunt asigurate toate cheltuielile necesare pentru alimente, imbracaminte, ingrijiri medicale si activitati educationale si de timp liber. In anul 2017, KFC a donat peste 59.000 de euro catre SOS Satele Copiilor Romania, in urma campaniei Bucket de bine.

De asemenea, Pizza Hut & Pizza Hut Delivery sustin “HOSPICE Casa Sperantei”, fundatie care ofera ingrijire paliativa completa si gratuita (prin servicii medicale, psihologice, sociale si spirituale) acordata pacientilor cu boli incurabile si cu prognostic limitat de viata, copii si adulti, prin donarea a 1 leu din pretul fiecarei pizza Europeana medie sau mare, vanduta in restaurantele din Romania. In fiecare luna, o donatie de aproximativ 2.000 de euro este facuta catre “HOSPICE Casa Sperantei”, sprijinind astfel misiunea organizatiei de a extinde ingrijirea paliativa la nivel national si international prin informare, educatie, consultanta si imbunatatirea legislatiei. In cei 26 de ani de activitate, ONG-ul a fost alaturi de peste 26.000 de persoane cu diagnostic necrutator si de familiile lor.

– Care sunt criteriile dupa care analizati implicarea intr-un anumit proiect de Responsabilitate Sociala?

– Educatia este pilonul principal al strategiei noastre de responsabilitate sociala si, de aceea, investim preponderent in proiecte care contribuie la viitorul personal si profesional al tinerilor provenind din medii defavorizate, si nu numai. Ne dorim sa fim parte din programe care le ofera inclusiv sanse reale de integrare in campul muncii – de ce nu, poate chiar in restaurantele noastre, la un moment dat. Un alt criteriu important este implicarea in proiecte pe termen lung, cu rezultate sustinute.

Urmarim sa ne alaturam partenerilor nostri si la nivel de voluntariat, pentru a le oferi o mana de ajutor, la propriu. Desfasuram o serie de activitati de voluntariat in care se implica atat colegi din sediul central, cat si din restaurante. Organizam anual o zi a voluntariatului in care participa angajatii din sediul administrativ. In 2017, alaturi de partenerii nostri de la “Hospice Casa Sperantei”, am construit un foisor, am facut curatenie in curtea interioara si am creat coliere si bratari de piele in cadrul unui atelier. In 2018, am amenajat curtea interioara si locurile de joaca din cadrul organizatiei SOS Satele Copiilor Bucuresti.

Ne dorim sa dezvoltam parteneriate de lunga durata, bazate pe incredere, pe rezultate si impact, cu atat mai mult cu cat clientii nostri sunt parte din programele pe care le derulam in restaurante si contribuie alaturi de noi la sustinerea activitatilor sociale.

– Care considerati ca este specificul Responsabilitatii Corporative in industria in care activati?

– In industria de food service, aderarea la cele mai inalte standarde de calitate pentru produsele comercializate si indeplinirea, la zi, a tuturor verificarilor in-house, dar si a partenerilor cu care colaboram, este un aspect esential de responsabilitate. Alaturi de produsele din meniu, avem in restaurante si alte obiecte complementare consumului acestora. Ne uitam si in aceasta directie si, tocmai de aceea, incepand cu 1 aprilie 2019, in restaurantele noastre nu vom mai folosi paie de plastic, ci doar paie de hartie. Am luat aceasta decizie avand in vedere tendintele actuale, dorinta de a face demersuri in directia sustenabilitatii, precum si directivele europene in ceea ce priveste utilizarea plasticului si folosirea unor alternative care sa protejeze mediul inconjurator.

De asemenea, risipa alimentara devine o problema din ce in ce mai ampla in societate. De exemplu, conform statisticilor UE, in Romania, risipa alimentara se ridica la 6.000 de tone pe zi, aflandu-ne pe locul 9 in topul celor mai risipitoare tari din Europa. Prin campania Replate Waste, lansata in noiembrie anul trecut, ne-am propus sa contribuim la constientizarea faptului ca exista aceasta tendinta de a cumpara sau a comanda mai mult decat se consuma si ca depinde de fiecare dintre noi sa reglam acest aspect. Astfel, resturile alimentare de la Pizza Hut au fost rearanjate in maniera artistica de un food stylist, apoi fotografiate de un fotograf profesionist. Un set de peste 70 de astfel de imagini au fost incarcate pe banca de imagini ShutterStock, iar, ori de cate ori sunt achizitionate, costul acestora este donat catre «Hospice Casa Sperantei».

– Mentionati problemele cu care va confruntati in actiunile pentru sustinerea comunitatilor in care activati.

– Cel mai important aspect este sa sustinem proiecte care contribuie la imbunatatirea vietii oamenilor din comunitatile in care asociatiile respective sunt active, pe termen lung. Impactul actiunilor de CSR poate fi vizibil dupa mult timp de la demararea proiectului, dar rezultatele intermediare, schimbarile din vietile beneficiarilor, actiunile intreprinse trebuie urmarite continuu si ajustate pe parcurs, daca este cazul.

– Cum vedeti evolutia domeniului Responsabilitatii Sociale Corporative in Romania in urmatorii ani?

– In ultimii ani am putut observa o transformare a responsabilitatiii sociale corporative, care s-a metamorfozat dintr-un nice-to-have, intr-o prioritate strategica fundamentala pentru business-uri.

CSR-ul inseamna mai mult decat sprijinirea financiara a unor proiecte locale, inseamna sa actionezi in comunitatile in care este nevoie de sprijin continuu, pe termen lung, cu solutii relevante care chiar sa aduca o schimbare in bine. In plus, abordarea strategica in CSR incepe sa vizeze nu doar actiuni locale, ci si globale, urmarind solutii la probleme precum risipa alimentara, schimbarile climatice sau drepturile omului. Este evident ca responsabilitatea sociala va deveni, pentru din ce in ce mai multe companii, o parte integranta a viziunii de business, pentru ca si modul in care au evoluat societatea, economia si mediul, necesita acest lucru.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *