Livia FERICEAN – Samsung Romania

Livia FERICEAN – Samsung Romania

Samsung va inlocui, incepand din acest an, toate ambalajele utilizate in prezent pentru produsele si accesoriile sale (de la telefoane mobile, tablete, dar si electrocasnice) cu materiale durabile din punct de vedere ecologic, cum ar fi plastic si hartie reciclate.

Mai mult, in conformitate cu politica economica circulara a companiei, Samsung Electronics a stabilit un plan de implementare pe termen mediu de a utiliza doar materiale din hartie pentru ambalaje, certificate de initiative forestiere pana anul viitor.

Pentru a afla mai multe despre acest proces dar si despre proiectele de CSR derulate de companie, am stat de vorba cu, Livia Fericean, Corporate Citizenship & Public Affairs Manager South-Eastern Europe, Samsung.

– Stim ca Samsung va inlocui ambalajele din plastic cu hartie si alte materiale sustenabile. Ce presupune mai exact acest proces?

– Pentru telefoanele mobile, tablete si produsele portabile, vom inlocui materialele plastice utilizate pentru accesoriile de suport cu matrite de celuloza, iar pungile folosite pentru a impacheta accesoriile cu materiale ecologice. Vom schimba si designul incarcatorului telefonului, transformand exteriorul lucios cu un finis mat si vom elimina foliile de protectie din plastic, reducand astfel utilizarea plasticului.

Astfel, pana in 2030, Samsung intentioneaza sa utilizeze 500 de mii de tone de plastic reciclat si sa colecteze 7,5 milioane de tone de produse uzate (ambele cumulate din 2009).

Pungile de plastic folosite pentru a proteja suprafata aparatelor de uz casnic, cum ar fi televizoarele, frigiderele, aparatele de aer conditionat si masinile de spalat, precum si alte aparate de bucatarie vor fi inlocuite de asemenea cu pungi care contin materiale reciclate si bioplastice, care sunt facute din deseuri plastice si din combustibili nefosili, cum ar fi amidonul sau trestia de zahar.

In ceea ce priveste hartia, Samsung va folosi, pana in 2020, numai materiale din fibre certificate de organizatii internationale de mediu, cum ar fi Consiliul pentru Administrarea Padurilor (Forest Stewardship Council), Programul pentru Aprobarea Schemei de Certificare Forestiera (Programme for the Endorsement of Forest Certification Scheme) si Initiativa Forestiera Durabila (Sustainable Forestry Initiative) pentru ambalaje si manuale.

– Cum au reactionat partenerii de business la aceasta veste?

– Un rol pozitiv in societate nu ar putea fi indeplinit fara sprijinul constant al unor parteneri care impartasesc aceleasi valori si care isi asuma, alaturi de noi, angajamentul de a ne desfasura activitatea intr-un mod sustenabil.

– Care sunt directiile strategiei de Responsabilitate Sociala a companiei pe care o reprezentati?

Samsung dezvolta programe de responsabilitate sociala in Romania inca din 2011, cu obiectivul de a ajuta comunitatea sa-si atinga potentialul si sa prospere si in viitor.

Pentru a atinge acest obiectiv, oferim acces la cea mai inovatoare tehnologie disponibila pentru a sustine tanara generatie in drumul spre construirea unui viitor mai bun, indiferent daca proiectele pe care le derulam sunt educationale, dedicate antreprenorilor, cum este Changeneers, sau culturale.

Prin proiectul Changeneers, Samsung si Impact Hub si-au propus sa gaseasca acei game tech changers care pot contribui la rezolvarea problemelor comunitatii prin tehnologie. Acest program conecteaza pasionatii de tehnologie si provocarile sociale cu care ne confruntam prin trei tipuri de oportunitati: makerspace, comunitate si competitie. In 2019, Changeneers a castigat locul 1 la categoria Digital Innovation la Romanian CSR Awards.

Pe langa acestea, suntem parteneri in numeroase proiecte culturale, nu doar cu implicatii in arta contemporana, dar si in proiecte muzeale din Bucuresti, dezvoltate cu parteneri institutionali precum Muzeul George Enescu, Muzeul de Istorie Naturala Grigore Antipa, Muzeul National al Taranului Roman.

Tot din perspectiva culturala, avem colaborari cu asociatii si fundatii locale prestigioase. Cateva din proiectele culturale pe care le sustinem cu mandrie: parteneriatul deja de traditie, cu Festivalul si Concursul George Enescu, proiectul Micro-Folie Sibiu – Hotspot Cultural BRD Groupe Société Générale, proiect organizat de Teatrul National „Radu Stanca” Sibiu, parte din Festivalul International de Teatru de la Sibiu, cat si colaborarea cu One Night Gallery.

One Night Gallery este prima galerie de new media art din Romania care imbina arta si tehnologia     intr-un nou concept de expozitie ad-hoc. Am inceput colaborarea cu One Night Gallery din 2018, pentru a ilustra modul in care tehnologia si arta se pot imbina si pot crea noi experiente imersive in AR (augmented reality), VR (virtual reality), cat si alte tehnologii new media, dar si pentru a incuraja tinerii artisti si designerii romani sa creeze intr-un nou mediu, virtual

Iar aplicatia dARe by Samsung, utilizata in cadrul evenimentelor One Night Gallery, este un adevarat partener pentru a experimenta evenimente urbane, cool, un facilitator al experientelor augmentate.  Implicarea noastr

– Care sunt proiectele de Responsabilitate Sociala Corporativa sustinute in aceasta perioada?

– Cea mai recenta campanie ampla de responsabilitate sociala este editia concursului Changeneers din 2019. Competitia Changeneers este dedicata celor care aduc solutii inovatoare bazate pe tehnologie la probleme cu care ne confruntam astazi in domeniul social, comunitar sau legate de mediul inconjurator. Anul acesta, a ajuns la cea de-a doua editie si s-a desfasurat sub conceptul de Tech Game Changers.

Din cele 47 de startup-uri inscrise, 12 au ajuns in finala, iar Parking Spotter a reusit sa convinga juriul si sa castige finantarea de 10.000 de euro.

Parking Spotter este o solutie inovativa care ajuta soferii sa gaseasca cel mai apropiat loc de parcare prin analiza automata a imaginilor furnizate de camerele video. Parking Spotter este o platforma software ce analizeaza datele furnizate de camerele pentru supraveghere video amplasate in parcari pentru a transmite informatii despre starea locurilor de parcare atat soferilor, cat si administratorilor unor astfel de locatii. Astfel, atunci cand un sofer intra intr-o parcare in care este instalata solutia Parking Spotter, va primi prin intermediul aplicatiei mobile informatii legate de locurile de parcare libere aflate in proximitatea utilizatorului.

Startup-urile care au sustinut pitch-uri in finala sunt:

  • Hero – o aplicatie care face procesul de donare mai prietenos construind o comunitate de donatori de sange
  • Arttachment – o aplicatie pentru parinti care sprijina atasamentul dintre copil si parinte si care ii ajuta pe parinti sa devina mai increzatori in abilitatile lor
  • eMedi – aduce toate intrebarile despre BAC pe o singura platforma si propune un mod diferit de invatare fata de clasicul citit
  • I’m fine – isi propune sa ajute adultii depresivi prin intermediul unei aplicatii, cu cele mai noi tehnologii: AI, un bot de discutie si Big Data
  • Parentool – o aplicatie mobila care ofera parintilor cu ajutorul AI si psihologiei, o experienta personalizata, in functie de etapa in care atat ei, cat si copilul lor se afla
  • Prepi – solutia pentru toti elevii din Romania care vor sa ia examenul de bacalaureat.  Proiectul implica o serie de algoritmi proprii si servicii software combinate cu scopul de a realiza o platforma online care sa ajute elevul sa se pregateasca inteligent pentru examenul la Matematica
  • Auttie App – singura aplicatie adresata copiilor cu dificultati de invatare, ce extinde terapia specializata
  • XVision – o aplicatie de analiza a radiografiilor care foloseste inteligenta artificiala pentru a genera interpretari precise. XVision este o aplicatie web gandita ca un asistent pentru radiologi
  • VASK – primul sistem de purificare a aerului pentru vehicule. Produsul este amplasat pe partea din fata sau pe partea superioara a vehiculului. In timp ce masina se roteste, aerul poluat intra in filtru, apoi aerul curat este eliberat inapoi in atmosfera
  • Nummo – o aplicatie de logopedie interactiva care ajuta copiii cu implant cohlear sau care au diverse dizabilitati de auz sa isi imbunatateasca auzul de oriunde

Pe langa competitia de pitch-uri, 18 aprilie a marcat si lansarea unei noi sectiuni a platformei Changeneers, cea dedicata comunitatii de startup-uri tech: www.changeneers.ro/comunitate.

Impact Hub Bucharest si Samsung Romania isi propun sa faciliteze mai buna conectare a antreprenorilor din Romania si construirea unei retele ample si complexe, cu startup-uri care folosesc tehnologia pentru a aduce o schimbare in bine in tara. Pe langa intelegerea statusului ecosistemului, aceasta noua sectiune reprezinta si o metoda de conectare si promovare a antreprenorilor din industrie si este un pas in directia construirii celei mai ample platforme pentru startup-uri tech cu impact.

– Care considerati ca este specificul Responsabilitatii Corporative in industria in care activati?

– Activam intr-un domeniu extrem de dinamic si reusim sa inovam constant pentru a inspira progresul uman, prin idei si proiecte inovatoare care contribuie la dezvoltarea comunitatii si a societatii, in ansamblul sau.  In plus, oferim acces la cea mai inovatoare tehnologie disponibila pentru a sustine tanara generatie in drumul spre construirea unui viitor mai bun. Cred ca in industria noastra, proiectele de responsabilitate sociala se adreseaza cu prioritate educatiei generatiei tinere, pentru dobandirea abilitatilor necesare pentru a se adapta intr-o piata dinamica.

– Mentionati problemele cu care va confruntati in actiunile pentru sustinerea comunitatilor in care activati.

– Nu le-as numi probleme, ci mai degraba provocari. Primim constant solicitari din partea comunitatilor in care activam si cred ca o adevarata provocare apare in momentul in care iti doresti sa ai un rol activ in dezvoltarea acestora si sa ai o strategie pe termen lung, sa oferi solutii sustenabile. Uneori, stakeholderii cauta solutii pe termen scurt, solutii rapide, punctuale.  Cred cu tarie ca trebuie sa lucram cu totii la dezvoltarea durabila a acestor comunitati si nu sa rezolvam solicitari punctuale.

– Cum vedeti evolutia domeniului Responsabilitatii Sociale Corporative in Romania in urmatorii ani?

In opinia mea, o strategie de responsabilitate sociala nu poate pleca decat de la o analiza pertinenta a nevoilor comunitatii in care iti desfasori activitatea. De aceea cred ca proiectele de responsabilitate sociala vor fi din ce in ce mai complexe si curajoase, incercand sa amelioreze daca nu chiar solutioneze unele probleme ale comunitatilor in care ne desfasuram activitatea.

De asemenea, o companie nu poate fi considerata responsabila decat daca alege sa faca business in mod sustenabil. Iar aici ma refer la intreg lantul de creare a valorii: alegerea furnizorilor, a materialelor folosite in productie, reciclarea acestora, atitudinea angajatilor, cultura organizationala, etc.

Acestea cred ca vor fi provocarile din anii urmatori, sa cladim o baza educationala suficient de solida incat responsabilitatea sociala sa devina parte din ADN-ul nostru.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *