#SPECIALCSR: Interviu cu ANGELICA BARBU, CEZ Romania
Echipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oameni din companiile care s-au implicat in aceasta perioada in sustinerea comunitatilor.
Acum, mai mult ca oricand, avem nevoie sa vedem IMPLICAREA COMPANIILOR!
Pentru ca avem nevoie de Stiri Bune care sa ne Inspire!
In continuare cititi un Interviu cu ANGELICA BARBU, Director/Directia Comunicare & Marketing CEZ Romania, despre actiunile companiei in aceasta perioada.
- Cum v-a afectat pandemia strategia de CSR si ce directie veti urma in continuare?
Pandemia a fost, pentru noi, un examen al maturității. Unul trecut cu brio, din multe puncte de vedere, dar și unul care va rămâne un punct de referință multă vreme de aici înainte. Strategia noastră de CSR nu s-a schimbat, ci a devenit realitate într-o și mai mare măsură.
CEZ a fost, încă de acum 15 ani, o poveste cu și despre oameni, asuată și construită conștient. Cu oamenii organizației, pentru oamenii comunităților locale, despre oamenii pe care îi deservim. În 2020, povestea noastră și-a confirmat sensul și s-a materializat în proiecte cu impact direct în sistemele de sănătate și de educație, în susținerea grupurilor vulnerabile și în digitalizare. Implementarea tenace și eficientă pe care am învățat-o în ultimii 15 ani a căpătat agilitate și focus în 2020. Prioritizarea bazată pe nevoile stakeholderilor pe care am exersat-o intens raportând rezultatele de sustenabilitate a devenit cheia principală de validare a proiectelor demarate și implementate cu toate motoarele turate în 2020. Experiența echipei de CSR și buna cunoaștere a comunității și a partenerilor au făcut posibilă adaptarea proiectelor tradiționale la noile nevoi și accelerarea unor inițiative noi în 2020.
În urmă cu mai bine de 7 ani, am demarat „racordarea” la rețeaua de #energiepentrubine a tuturor stakeholderilor noștri. În perioada martie – decembrie 2020, am investit peste 350 500 € în proiecte care au alimentat această rețea: peste 20 000 kg de alimente pentru 1 850 de vârstnici, echipamente sanitare și de protecție livrate în cele 9 spitale județene din zona operațională, peste 900 de elevi care au primit tablete și dispozitive digitale pentru continuarea școlii online, organizarea unui Maraton Virtual, peste 13 800 de mese calde donate în parteneriat cu Crucea Roșie și clienții noștri din zona HoReCa, dezvoltarea unei soluții digitale de comunicare pentru copiii bolnavi de cancer și numeroase alte inițiative care au conectat membrii comunitații în scopul unei vieți mai bune.
În 2021, vom continua să scriem povestea noastră despre oameni, la fel de agil și concret cum am învățat că putem în 2020. În primele luni ale anului am investit deja 145 000 € pentru montarea a 9 sisteme de panouri fotovoltaice la liceele din programul Ucenic Electrician și din afara acestuia, am plantat 10 000 mp de pădure în județul Constanța, ne continuăm misiunea de a modela viitoarele generații de profesioniști din domeniu și contribuim la creșterea diversității în industria energiei, încurajăm copiii să-și urmeaze pasiunea pentru coding, iar pe colegii noștri îi susținem financiar să dezvolte proiecte sociale pentru comunitățile din care provin.
În curând, vom lansa un proiect de responsabilitate socială, parte din programul European SocialWatt, prin care vom continua lupta noastră comună împotriva sărăciei energetice și vom aduce în casele clienților noștri soluții SMART de eficiență energetică.
După un 2020 anxios, incert și experimental, 2021 ne aduce mai multă claritate și determinare în misiunea noastră de a alimenta comunitatea cu #energiepentrubine.
- Care sunt provocarile pe care le intampinati in derularea proiectelor de CSR?
Poate cel mai bun lucru pe care l-a adus 2020 a fost libertatea de a experimenta. Și astfel, provocările, inevitabile în orice tip de acțiune, s-au transformat în experimente. Iar rezultatele experimentelor sunt, fără excepție, lecții foarte valoroase pentru viitor. În acest spirit, am reușit să organizăm un maraton online – Maratonul Olteniei, evenimentul sportiv care până anul trecut reunea la Râmnicu Vâlcea comunitatea iubitorilor de sport și mișcare în aer liber. Anul trecut, sportivi din toată țara ne-au arătat că motivația lor este să schimbe în bine comunitatea din jurul lor pentru că la finalul competiției toți au contribuit la susținerea cauzelor sociale dezvoltate de partenerii noștri de la Fundația Regală Margareta a României, Asociația Vatra cu Idei și Fundația Alex Tache. Mai mult, am deschis porțile unei noi curse: cursa în scaun cu rotile. Energia concurenților, a colegilor și a partenerilor s-a resimțit chiar și așa, de la distanță. Maratonul Olteniei este unul dintre proiectele de suflet pentru colegii noștri voluntari, dar pentru că siguranța și sănătatea sunt pe primul loc și condițiile nu ne-au permis să ne întâlnim, am găsit alte forme de implicare. La finalul anului, am susținut proiectul partenerilor de la Salvați Copiii România – „Fiecare Copil Contează” și împreună cu donatorii interni și externi am strâns 10 000 € care au fost folosiți pentru dotarea Secției de Neonatologie a Spitalului Județean de Urgență Drobeta Turnu Severin cu un incubator modern. Iată cum tot ce am fi putut numi piedici în trecut s-a transformat în oportunitate și inovație.
- V-ati implicat in sustinerea comunitatii/angajatilor in aceasta perioada? Daca da, in ce fel?
Am vorbit despre câteva dintre inițiativele cu impact direct în beneficiul comunității, dar ele nu ar fi fost posibile fără să avem o coeziune extraordinară la nivelul echipei organizației. Un program intern ajuns deja la cea de-a 5-a ediție este „Generatorii de Bine” – un concurs de proiecte, care le oferă angajaților finanțare pentru a rezolva probleme sociale punctuale în comunitățile din care fac parte. Ediția 2020 și-a propus să aducă în prim-plan o direcție nouă a proiectului, prin căutarea de soluții care răspund crizei cauzate de COVID-19. Am alocat 40 000 € ideilor câștigătoare care au sprijinit sistemul de sănătate și educația digitalizată. Un alt proiect recurent este CODE Kids, în care copiii fac coding în bibliotecile publice, într-un program facilitat de Fundația Progress. Pe lângă sprijinul oferit pentru extindere, 15 colegi din cadrul CEZ Vânzare au susținut, timp de 2 luni, 14 webinarii de competențe non-tehnice (ora verde – sfaturi de eficiență energetică, spirit de echipă, abilități sociale, leadership, public speaking, tehnici de vânzări). Voluntariatul face parte din ADN-ul nostru ca organizație și este unul dintre motoarele principale ale strategiei noastre de CSR.
Bineînțeles, siguranța echipei a fost prioritatea zero pentru echipa de management în toată această perioadă. Măsurile luate la nivelul companiei pentru reducerea riscului de infectare au fost imediate și eficiente, încât nu doar nu am înregistrat niciun caz grav de îmbolnăvire, dar cei peste 1,3 milioane de clienți s-au putut baza pe servicii de calitate în alimentarea cu energie electrică, cu toată presiunea adusă de transferul subit al tuturor activităților acasă.
- Care a fost cea mai mare satisfactie profesionala din aceasta perioada?
Înainte de toate, am satisfacția de a lucra într-o organizație umană, responsabilă și curajoasă. Și alături de o echipă de specialiști maturi și dedicați proiectelor pe care le implementează. O echipă care nu mă inspiră și mă motivează în fiecare zi doar pe mine, ci și schimbă cu adevărat în bine viețile celor din jur. De curând, echipa Distribuție Oltenia a angajat prima femeie electrician, absolventă a proiectului Ucenic Electrician – o premieră care ne dă speranța că am împins încă puțin limitele unor percepții legate de diversitate de gen. În lunile următoare, harta energiei verzi va fi ceva mai bogată cu ajutorul celor 9 licee care își vor produce propria energie, iar astfel sper ca #CEZGreenGeneration să câștige noi membri, la rândul său. Nu în ultimul rând, am o satisfacție specială de fiecare dată când colegii noștri ni se alătură cu #energiepentrubine în proiectele de CSR. Pentru că ei sunt ingredientul nostru de succes și motivul pentru care ne numărăm de atâția ani printre cele mai responsabile companii din România.
- Cum credeti ca se vor raporta companiile la proiectele de CSR in perioada urmatoare?
Mă aștept ca 2020 să fi fost pentru noi toți un moment bun de analiză, de conștientizare a impactului și a uneltelor pe care le avem la îndemână pentru a transpune filosofiile de business în acțiuni cu impact concret, care răspund deopotrivă nevoilor locale și standardelor internaționale, cum ar fi de exemplu cele exprimate de Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale ONU. Dacă lucrurile vor merge în această direcție, atunci vom vedea în piață o nouă abordare, mult mai pragmatică, și proiecte de CSR care promovează investițiile durabile.